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インバウンド ビジネス Inbound business

国内にいてビジネスを国際化する方法、海外進出しないで国際化できます。国内にいても海外から引き合いのある、競争力のある商品やサービスを提供でき、海外顧客に対応できれば海外に出向く必要はありません。決して内向きということではなく、逆に積極的に海外を国内に引き付け、国内で国際化を図るということです。
最近の国際情勢(経済、治安)も考えると国内にとどまって国際化に対応した方が良いのかもしれません。
経済のグローバル化や自国での経済成長の鈍化のために会社の成長を求めて海外進出することが国際化の一つの形態であることは間違いないでしょう。ただ、進出先がずっと経済成長する保証はありませんし、撤退は進出よりも困難であることはよく耳にします。
It is the business internationalization domestically without advancing overseas. There should be no need to go overseas if we can supply the competitive goods and/or services and do business with foreigners here in Japan. It does not always mean the introspective mindset, but outward-directed if we try to attract foreign business and/or markets to us positively.
Considering the international situation in economies and/or securities, it may be better now to internationalize ourselves domestically in Japan. 
There is no doubt that to expand business internationally is one of the ways to seek for further business growth because of the slow domestic business and/or the globalized economy. But we often hear and see the withdrawal more difficult than the advance and there is no guarantee of the eternal growth anywhere.