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相変わらず低い評価 Low evaluation continues

 

中学3年生の英語力が公表されましたが学力の改善は見られません(写真)。
低い評価の原因は

①英語教育制度が良くない、

②指導教員の力量不足、

③生徒の低い学習意欲、

④家庭内教育環境の悪さ、によるものです。
昨年度まで英検面接試験官として28年連続で面接試験を担当してきた者として中学生の英語力を30年ほど前と比較すると多少の改善は見られますが文部科学省が期待するものではありません。文部科学省や学者にはもはや改善は期待できません。
就学前の幼児や小学生には彼らが興味を示す英語テレビ番組を毎日1,2時間楽しく見てもらうだけでも大きく状況は変化するでしょう。中学生以上は生徒本人の自覚、やる気の問題ですから英語が必要と思えばラジオ、テレビ、インターネットを使ってどこにいても学習できる環境は現在の日本には整っています。

 

The learning achievement of English among the 9th graders in Japan has been revealed and no improvement has been seen. The main causes of this low achievement have been attributed to ①no good English education system in Japan, ②teachers’ low ability,

③students’ low appetite for learning and

④poor educational environment at home.
From my point of view as a 28 year long examiner for the second-stage oral English proficiency test, there is some improvement in their achievement in English learning, but it is not what the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology has long expected. 
We can’t expect the Ministry or scholars to improve the situation markedly.
The preschoolers and the primary school students can pick up English if they watch their favorite foreign TV programs in English for one or two hours a day. For the junior or senior high school students, it is up to them because they should learn English hard if they judge it is necessary. They can learn English wherever they are by using the radio, TV programs and/or the internet learning systems in today’s Japan.